ISO 10002 Smjernice za upravljanje pritužbama unutar organizacije
Ovaj dokument daje smjernice za upravljanje procesom pritužbe vezane uz proizvode i usluge unutar organizacije, uključujući planiranje, dizajn, razvoj, rad, održavanje i poboljšanje. Opisani postupak rukovanja žalbama pogodan je za uporabu kao jedan od procesa cjelokupnog sustava upravljanja kvalitetom.
NAPOMENA U ovom dokumentu pojmovi “proizvod” i “usluga” odnose se na procesne izlaze organizacije koja je namijenjena korisniku ili je od njega zahtijeva.
Ovaj je dokument namijenjen bilo kojoj organizaciji bez obzira na vrstu ili veličinu ili proizvode i usluge koje pruža. Također je namijenjen organizacijama u svim sektorima. Dodatak B norme ISO 10002 daje smjernice posebno za male poduzetnike.
Ovaj se dokument odnosi na sljedeće aspekte postupanja s pritužbama, povećanje zadovoljstva kupaca stvaranjem okruženja usredotočenog na kupce koji je otvoren za povratne informacije (uključujući pritužbe), rješavanje primljenih pritužbi i poboljšanje sposobnosti organizacije za poboljšanjem svojih proizvoda i usluga, uključujući i službu za korisnike;
- uključivanje i predanost top i srednjeg menadžmenta kroz odgovarajuće stjecanje i raspoređivanje resursa, uključujući obuku osoblja;
- prepoznavanje i rješavanje potreba i očekivanja klijenata;
- pružiti klijentima otvoreni, učinkovit i jednostavan postupak pritužbe;
- analizu i procjenu pritužbi kako bi se poboljšala kvaliteta proizvoda i usluga, uključujući službu za korisnike;
- reviziju procesa postupanja sa pritužbama;
- preispitivanje učinkovitosti i učinkovitosti procesa rukovanja pritužbama.
Ovaj se dokument ne odnosi na sporove koji se odnose na rješavanje izvan organizacije ili za sporove vezane za zapošljavanje.
Zatražite od vašeg savjetnika da u vaš sustav kvalitete ugradi elemente ove norme, kako bi u konačnici vaš poslovni sustav bio usporediv sa najboljim poslovnim praksama poznatih i cijenjenih organizacija.
Implementacijom ove norme Vaša organizacija ispunjava jedan od ciljeva održivog razvoja UN-a.